6.-7.den - relax, koupání a

DŽIN v lahvi

24. - 25. 6. (pá-so) - Tropická noc a horko již od časného rána nám sice nedopřejí příliš kvalitní a dlouhý spánek, ale v klidu vstáváme a jsme šťastní, že dnes nic nemusíme. Kola nechceme vůbec vidět. Jedinou povinností je úhrada ubytování v letovisku Šilo, kam Pavla a Vildu ochotně zaveze majitel penzionu. Během dne zjistíme, že nám dá pěkně zabrat opakovaný výstup od moře či obchodu do penzionu. Z důvodu nezbytného doplňování tekutin a průběžného nákupu potravin navštívíme místní "KONZUM" 3x. Co si myslí prodavačky o bláznivých Češích netušíme a hlavně je nám to úplně jedno. Opakované koupání proložené jednoduchým obědem a pár pivečky představují absolutní pohodičku. Ta přetrvává i večer, kdy ne unavení, ale uvolnění usedáme na terasu. Popíjíme, hodnotíme, rekapitulujeme uplynulé dny a vedeme chytré řeči. Dnes padla volba na Gin, který se stává oslavným nápojem našeho úspěšného dojezdu a všechny nás náležitě rozveselí, takže usínáme jako Budulínci.

Po dni vysloveného lehára máme další den trochu roupy a dopoledne vyrážíme na kolech do 5 kilometrů vzdálené jeskyně Biserjuka. Malá jeskyňka jenom 5-6 metrů pod povrchem, s nejnižším bodem v hloubce 17m je útulná a nádherná. Provází nás student z Rijeky a jeho výkladu namíchanému ze slovanských jazyků bez problémů rozumíme. Dobrá volba výletu, příjemné zpestření dne. Následuje dopolední koupání, příprava oběda a po krátkém oddechu vyrážíme na prozkoumání druhého břehu. Máme v úmyslu vyzkoušet údajně léčivé černé bahno, nakonec však tento zážitek vypouštíme. Nikam nespěcháme, 2x se vykoupeme a odpoledne je rázem u konce. Večer jdeme sledovat čtvrtfinále Eura mezi domácími Chorvaty a Portugalci. Atmosféra v barech není nijak bouřlivá a vzhledem k jejich malé kapacitě je všude plno. Usedáme tedy v cukrárně, kde na zahrádce nechybí televize. Krom zmrzliny zde mají i veškeré nápoje včetně piva, takže žádný problém. Celkově však žádný zázrak - nezáživný fotbal i mizerné pivo jsou slabším okamžikem na závěr našeho, byť krátkého, ale příjemného pobytu. Cyklotour se nezadržitelně chýlí k závěru a zítra vyrážíme k domovině.